Lényeg, Természet és Energia


A képen a tibeti fehér Á, a szivárványtest jelképe

MINDENEK ELŐTT VEDD FIGYELEMBE A FŐOLDALON MEGJELENT SZÖVEGET!!!!!

A dzogcsen hagyományban beszélünk az egyén három olyan minőségéről, mely mindenkiben eredendően megvan, ez a lényeg, természet és energia. Ezzel a hárommal már mindenki rendelkezik.
A lényeg a gyakorló eredendő tisztaságát, terességét, megfoghatatlanságát jelenti, ezt nevezhetjük ürességtermészetnek is. Ez olyan, mint a tükör.
A természet a gyakorló önkéntelen tökéletességét jelenti, a világosságát, fényességét. Ez a tükör jelképét használva, a tükör lehetőssége, hogy mindent képes tükrözni.
Az energia a megnyilvánuló dolgok kettősségmentes természete, ahogy a világban megnyilvánulnak, hiszen már a modern fizikából is tudjuk, hogy minden megnyilvánulás csak energia. A tükör példájával élve, ezek a tükörben megjelenő tükröződések. E harmadik kifejezés azonos azzal, amit a szutrikus hagyományok és a tantra is együttérzésnek fordít, de a dzogcsenben az energia állandó áramlásáról van szó, mely természetesen, az együttérzés megnyilvánulása.
A spirituális gyakorlás "csak" e három stabilizálásáról, állandóvá tételéről szól. A lényeg, természet és energia teljes bizalommal történő átélése nem más, mint maga a lényegtest, gyönyörtest és varázstest, vagyis a buddha három létállapota, mely láthatjuk, hogy mindig bennünk volt, csak a gyakorlással teljesen felszínre hozzuk, teljes bizalommal megnyilvánítjuk. Ezért a közönséges lények esetében lényegről, természetről és energiáról beszélünk, míg a megvalósított buddhák esetében lényegtestről, gyönyörtestről és varázstestről, de valójában nincs különbség. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése